RESERVEER ONLINE

U kan voortaan uw Alfa Romeo online reserveren.
En dit, in slechts een paar eenvoudige stappen.

KIES VOOR PASSIE, KIES UW NIEUWE ALFA ROMEO

Reserveer uw nieuwe Alfa Romeo in enkele eenvoudige stappen. U kan alles gewoon online doen en uw aankoop voltooien bij de verdeler. 
ZOEK & VIND
ZOEK & VIND

uw ideale wagen: kies hem uit het aanbod onmiddellijk leverbare wagens of configureer uw favoriete model.

RESERVEER ONLINE
RESERVEER ONLINE

uw nieuwe Alfa Romeo

VOLTOOI
VOLTOOI

uw aankoop bij de verdeler.

STOCK LOCATOR

STOCK LOCATOR

UW NIEUWE ALFA ROMEO WACHT OP U

 

Met de stock locator is uw nieuwe Alfa Romeo dichterbij dan u denkt. Voer uw woonplaats in, kies het onmiddellijk leverbare model en reserveer het direct online

RESERVEER ONLINE
conf

CONFIGURATOR

CONFIGURATOR

UW NIEUWE ALFA ROMEO, PRECIES ZOALS U HEM VERKIEST

 

Configureer de wagen die u het best past en kies het model, de motorversie, de kleur en de accessoires en opties die u wenst.

CONFIGUREER NU

FAQ

Wat is het FCA e-shop reserveringsplatform?

FCA e-shop is een webplatform waarmee u een wagen van de FCA-groep kan reserveren uit het aanbod dat de verdelers beschikbaar stellen op het platform.

Welke wagens kunnen gereserveerd worden op FCA e-shop?

U kan elke nieuwe wagen die u zelf kan configureren, elke nieuwe stockwagen of demonstratiewagen (tweedehands) reserveren, die beschikbaar is op het platform.

Wat betekent “stockwagen”?

Dit zijn wagens die in voorraad zijn. Dus nieuwe wagens zonder inschrijvingsbewijs die op dat moment beschikbaar zijn in de voorraad van de officiële FCA-verdelers.

Welke garanties gelden voor deze wagens?

Voor deze wagens gelden dezelfde garanties die de fabriek (2 jaar) voorziet voor alle wagens die ze produceert. Voor nieuwe wagens geldt de garantie vanaf de dag van de levering. Voor toonzaalmodellen start de garantieperiode op het moment dat de verdeler de wagen inschrijft. In elk geval geniet u een garantie op de wagen van minstens 12 maanden vanaf de leveringsdatum.

Stel ik vind een geschikt voertuig, hoe voltooi ik dan de reservering?

Wanneer u een geschikt voertuig vindt, hoeft u enkel in te loggen of een account aan te maken op het e-commerceplatform om uw reservering te plaatsen. Na het uitvoeren van waarborgblokkering van €100 op uw kredietkaart (die in feite niet van uw kaart geïnd zal worden tot de feitelijke verkoop afgerond zal zijn), wordt de wagen voor u gereserveerd. Kort daarna wordt u gecontacteerd door de verkoper om het contract te tekenen, of eventueel een financieringsaanvraag in te dienen en de betaling te voltooien.

Kan ik mijn account deleten?

Ja. Het deleten van een account kan u via e-mail aanvragen op privacy@fcagroup.com. Meer informatie hierover vindt u in de privacyverklaring op deze site.

Ik kreeg geen informatie over mijn registratie. Hoe komt dit?

Controleer uw spamfolder en of u het juiste e-mailadres opgaf. U kan ook altijd de klantendienst contacteren op het nummer 0080032272537.

Wat is een waarborgblokkering op mijn kredietkaart?

Een reservering of “waarborgblokkering” is een tijdelijke blokkering van een bepaald bedrag op uw kredietkaart. Dit leidt niet tot het debiteren van uw rekening omdat het enkel gaat om een tijdelijke blokkering van een bedrag op uw rekening zonder kosten. Tijdens de duur van de blokkering kan u dit bedrag wel niet gebruiken voor andere uitgaven.

Moet ik een verdeler van mijn voorkeur selecteren?

Bij het selecteren van een stockwagen of toonzaalmodel, is de verdeler automatisch gekoppeld aan de geselecteerde wagen vermits het om een wagen gaat die deel uitmaakt van de voorraad beschikbare wagens van de verdeler. Bij aankoop van een nieuwe wagen die u hebt geconfigureerd volgens uw specifieke wensen, zal u worden gevraagd om een verdeler te kiezen alvorens u zal kunnen reserveren.

Kan ik meer dan één wagen tegelijk reserveren?

Neen, u kan niet meer dan één wagen tegelijk reserveren. Voor elke wagen is een unieke reservering vereist.

Kan ik online een offerte krijgen voor mijn tweedehandswagen?

Neen, het is niet mogelijke om via dit online platform een offerte voor uw tweedehandswagen te bekomen. U kan echter wel rechtstreeks de verdeler contacteren om een overname af te spreken en de voorwaarden ervan te onderhandelen, nadat u uw reservering hebt gedaan en voor u het verkoopcontract ondertekent.

Waarom is de waarborgblokkering op mijn kredietkaart nodig?

De waarborgblokkering is nodig om de wagen voor u te reserveren voor een periode tot zeven (7) dagen.

Welke kaart heb ik nodig voor een waarborgblokkering?

Een waarborgblokkering op het platform gebeurt met kredietkaarten van de Visa of MasterCard netwerken.

Kan mijn reservering naar een andere persoon worden overgedragen?

Neen. De reservering is specifiek voor u. Indien een vriend of familielid geïnteresseerd is in dit initiatief, kan hij of zij altijd zelf een reservering uitvoeren.

Hoe betaal ik voor de wagen die ik heb gereserveerd?

U zal voor de wagen betalen op de wijze die u bent overeengekomen met de verdeler. Bij het afronden van de verkoopovereenkomst voor de wagen, zal de verdeler de som van de waarborgblokkering van uw kredietkaart innen en gebruiken als voorschot op de prijs van de wagen.

Is de waarborgblokkering veilig?

Op FCA e-shop, gebruiken we beveiligde betalingssystemen om de informatie die u verstrekt tijdens de reservering vertrouwelijk te houden. Op geen enkel moment zullen we toegang hebben tot uw kredietkaartnummer en het zal ook niet worden opgeslagen in onze systemen.

Wat gebeurt er na de waarborgblokkering via het platform?

De geselecteerde wagen wordt zeven (7) dagen gereserveerd. U wordt gecontacteerd door de verdeler om het contract te komen onderhandelen, eventueel een financieringsaanvraag in te dienen en de betaling voor de wagen uit te voeren.

Indien ik beslis om de verkoop niet te laten doorgaan, hoe annuleer ik dan de waarborgblokkering?

Binnen de zeven (7) dagen na de waarborgblokkering op de kredietkaart die gebruikt werd voor de reservering, kunt u de annulering van de reservering aanvragen vanop uw persoonlijke accountpagina. Zo wordt het bedrag automatisch weer beschikbaar gesteld van de kredietkaart die gebruikt werd voor de waarborgblokkering binnen de tijdsspanne die het netwerk dat uw kaart beheert nodig heeft om dit proces te doen.

Wat gebeurt er als de wagen die ik online gereserveerd heb niet langer beschikbaar is?

Indien, nadat u online uw interesse toonde, de wagen niet langer beschikbaar is bij de verdeler voor redenen buiten de controle van FCA (zoals een gelijktijdige verkoop van de wagen rechtstreeks door de verkoper in zijn verkooppunt) zal de verdeler u dit onmiddellijk laten weten en zal het systeem automatisch de waarborgblokkering annuleren op de kaart die u voor uw reservering gebruikte. Het bedrag wordt automatisch weer beschikbaar gesteld van de kredietkaart die gebruikt werd voor de reservering binnen de tijdsspanne die het netwerk dat uw kaart beheert nodig heeft om dit proces te doen.

Wat als de verdeler mij niet kan bereiken via de gegevens die ik verstrekte?

Zeven dagen na uw blijk van interesse, wordt de wagen weer te koop aangeboden voor andere klanten en wordt het bedrag van de waarborgblokkering automatisch weer beschikbaar gesteld van de gebruikte kredietkaart, binnen de tijdsspanne die het netwerk dat uw kaart beheert nodig heeft om dit proces te doen.

Hoe snel is de wagen beschikbaar voor levering?

Dit punt moe onderhandeld worden met de verdeler. Nieuwe stockwagens en toonzaalmodellen zijn zeer snel beschikbaar. Voor nieuwe wagens besteld in de fabriek en geconfigureerd door de klant hangt de levertijd af van de productiecapaciteit bij de fabriek.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Zie hiervoor de informatie in het verkoopcontract.

Hoe worden mijn persoonlijke gegevens behandeld?

Zie hiervoor onze privacyregels.

Kan ik de aankoop van een wagen financieren?

Ja. U kan bij de aankoop van een wagen een financiering aanvragen bij de FCA Bank door de tussenkomst van uw verdeler of bij gelijk welke erkende financieringsinstelling van uw keuze. De financieringsaanvraag verloopt eenvoudig dankzij de nieuwe online-kredietcheckfunctie die speciaal door FCA Bank werd ontwikkeld..

Welke documenten zijn vereist voor een financieringsaanvraag?

U zal bij de verdeler een geldig identiteitsbewijs moeten voorleggen en documenten die uw inkomen staven. De verdeler zal, zo nodig, instaan voor de aanvraag van verdere documenten bij de bank gedurende de kredietwaardigheidscontrole.

Hoelang duurt het voor ik een antwoord krijg over mijn financieringsaanvraag bij de FCA Bank?

U zal een antwoord krijgen binnen de acht (8) werkdagen.

Welke banken kunnen mij financiering aanbieden?

De verdeler van uw voorkeur kan u alle informatie verstrekken wat betreft de financiering. FCA-verdelers kunnen een financiering door FCA Bank voorstellen tegen voorwaarden die specifiek voor u gelden.

Wat als mijn financieringsaanvraag wordt geweigerd?

Het verkoopcontract wordt dan geannuleerd en het bedrag van de waarborgblokkering wordt automatisch weer beschikbaar gesteld van de kredietkaart die voor de reservering werd gebruikt, binnen de tijdsspanne die het netwerk dat uw kaart beheert nodig heeft om dit proces te doen.