“De Alfa Romeo-stories”: het merk vertelt over zichzelf en zijn fans

“De Alfa Romeo-stories”: een social content-strategie om 110 jaar geschiedenis te vieren

Op 24 juni 2020, viert Alfa Romeo 110 jaar van Italiaanse genialiteit, technologische innovatie, racesuccessen en onvergetelijke 4-wielaangedreven creaties. Om deze gebeurtenis kracht bij te zetten, zal het merk “de Alfa Romeo-stories” brengen. Deze onlinereeks voor autofans zal weetjes, straffe verhalen en ijzersterke feiten over Alfa Romeo brengen die zich zowel in Italië als elders in de wereld afspelen. Hoe? Via enkele van de meest bekende modellen, ontmoetingen met piloten en sterren, techniekers, stylisten, bekendheden en gewone enthousiastelingen. Kortom, iedereen die een rol heeft gespeeld in de Alfa-legende.

 

Het Open Backstage sociaal project

Naast “de Alfa Romeo-stories”, brengt de Biscione (de groene slang in het logo) ook z’n “Museo” op de sociale media. Met het Open Backstage-project op de Facebook- en Instagramkanalen krijgt iedereen toegang tot @museoalfaromeo: een digitale plek waar elke bezoeker exclusieve delen van de historische Alfa Romeo-collectie kan bewonderen en delen. Het gaat om honderden automodellen, motoren, mechanische onderdelen, trofeeën, miniatuurtjes, …

 

Alfa 24 PK, de eerste Alfa ooit

Met “de Alfa Romeo-stories” kan iedereen ook de roots van Alfa Romeo ontdekken, tot aan het prille begin: de Alfa 24 PK ontworpen door Giuseppe Merosi, lang voor op 24 juni 1910 de merknaam A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) geregistreerd werd. Maar die eerste ALFA was zeker al een echte Alfa Romeo: elegant, sportief, technologisch vooruitstrevend en onmiskenbaar aantrekkelijk: de magische formule die het merk uniek maakte in de automobielwereld en dit doorheen heel z’n geschiedenis.