modellen
110 jaar na de oprichting keert Alfa Romeo terug naar zijn oorsprong en brengt het opnieuw een auto uit die bekend staat als een van legendes uit de autowereld. Een auto die een mijlpaal is in de geschiedenis van de autosport: de Giulia GTA
ONTDEK MEER

De Quadrifoglio is het embleem dat onze meest competitieve modellen onderscheidt.
In 1923 geboren als sportlegende, maar uitgegroeid tot Alfa Romeo's symbool van uitmuntendheid.
ONTDEK MEER
Alfa™ Link ophanging
5 sterren EURO NCAP
Italiaans design, ongeëvenaarde stijl stijl
Q4 vierwielaandrijving
Integrated Brake System
ONTDEK MEER
Alfa™ Link ophanging
Van 160pk tot 280pk
50/50 gewichtsverdeling
Onmiskenbaar Italiaans design
RWD of Q4 vierwielaandrijving
Integrated Brake System
ONTDEK MEER
Italiaanse elegantie
Ongeëvenaard rijplezier
Een sportief karakter in typische Alfa Romeo stijl
ONTDEK MEER
Sauber, Alfa Romeo en ORLEN bundelen hun krachten voor een nieuw spannend hoofdstuk in de autosport.
ONTDEK ALFA ROMEO RACING ORLEN- Circuit
- Räikkönen
- Giovinazzi
- GALERIJ
WERELD KAMPIOENSCHAP F1 2019
Singapore
LENGTE VAN HET CIRCUIT | AANTAL TOEREN | AFSTAND VAN DE RACE |
5,063 km | 61 | 308,706 km |
Kimi Räikkönen
“Niet echt de finish waarop ik had gehoopt, maar het is wat het is. Mijn banden gingen snel achteruit en hoewel ik na de eerste herstart mijn positie kon behouden, waren de banden na de tweede te koud, waardoor ik drie posities verloor en het moeilijk kreeg. Het incident met Daniil Kvyat maakte definitief een einde aan mijn race, maar het resultaat zou sowieso pover zijn geweest. Wanneer ik naar het rechte stuk keek, was hij vrij ver achter me, maar toen ik de bocht indraaide, zag ik hem in mijn ooghoek en was het te laat om te reageren. Ik heb de stewards gezien, maar ik denk niet dat er gevolgen zullen zijn.”
Kwalificatie: 13e
Race: niet gefinisht
Antonio Giovinazzi
“De hele race was een zware veldslag. Ik ben blij dat ik toch een punt heb verdiend voor mezelf en het team, maar ik heb nog steeds het gevoel dat we hoger hadden kunnen eindigen. Bij onze eerste stint zijn we te lang op middelharde banden blijven rijden, maar dat is achteraf natuurlijk gemakkelijk gezegd. Als we eerder gestopt waren, hadden we Norris in de P7 misschien kunnen voorblijven. Ik had het moeilijk aan het einde van de levensduur van mijn banden en de clash met Daniel [Ricciardo] deed me ook geen goed, omdat ik de rest van de race met schade aan mijn voorwielophanging moest rijden. Het stuur trok naar een kant en het was een echte strijd, maar ik moest en zou dat punt winnen dus vocht ik tot het einde voor mijn plaats. De race leiden en meestrijden aan de top, tegen de Ferrari’s en Mercedessen, was een fantastisch gevoel. Ik hoop dus dat er thuis iemand een foto heeft genomen van het klassement op dat ogenblik!”
Kwalificatie: 11e
Race: 10e
GALERIJ




