ALFA ROMEO 4C
EN 4C SPIDER

Essentiële schoonheid, pure sportiviteit

ALFA ROMEO 4C

Het rijplezier van de Alfa Romeo 4C was dat van een superwagen. De achterwielaandrijving, de 1,75-liter turbogeladen middenmotor (goed voor maximaal 240 pk), en de perfecte vermogen-gewichtsverhouding waren ontworpen om maximale wendbaarheid en superprestaties te garanderen. Door gebruik te maken van vederlichte materialen zoals koolstofvezel, aluminium en composieten sloegen de Alfa Romeo-ontwerpers met verve in die opdracht. Het interieur bestond ook uit koolstofvezel en de Competition Seats zorgden voor een sportieve doch comfortabele houding voor de bestuurder. De 6-versnellingsbak met Alfa TCT combineerde de directheid van een sequentiële versnellingsbak met het comfort van een automatische versnellingsbak. De sportieve ophanging, het remsysteem met zelfventilerende schijven, de gedifferentieerde diameter banden en alle andere elementen van het laatste Alfa Romeo 4C-model waren ontworpen om de prestaties te optimaliseren en een onvergetelijke rijervaring te bieden.

ALFA ROMEO 4C SPIDER

Zijn vormen, zijn lijnen zijn race-DNA en de kwaliteit van de weg zijn de vier elementen die van de Alfa Romeo 4C Spider een perfecte uitdrukking van "emotionele mechanica" maakten. Een oprecht eerbetoon aan een van de meest legendarische modellen uit de geschiedenis van Alfa Romeo: de 33 Stradale. Het laatste 4C Spider-model was gedurfd en efficiënt dankzij zijn vederlichte materialen, zoals koolstofvezel, aluminium en composiet onderdelen. Het ontwerp verenigde een uitstekende wendbaarheid met de prestaties van een superwagen. De 4C Spider woog minder dan 1.000 kg en had een fenomenale vermogen-gewichtsverhouding. Zijn stoffen dak zorgde voor zijn vederlichtheid én bood tegelijk voldoende bescherming. Het onderstel was voorzien van racetechnieken, zoals het remsysteem met zelfventilerende schijven en banden met verschillende diameter. Het kloppend hart van de Alfa Romeo 4C Spider was een 1,75-liter turbobenzinemotor met directe injectie, die tot 240 pk leverde. Zijn prestaties waren het resultaat van een sterk ontwikkeld transmissiesysteem: de "Alfa TCT" 6-versnellingsbak, die de directheid van een sequentiële versnelling combineerde met het comfort van een automatische transmissie.