Giulia
  • Stijl
  • Technologie
  • Veiligheid
  • Dynamiek
  • Wielophanging
  • Motoren
Stijl

EXTERIEUR

Italiaans design

Stijl is een aangeboren eigenschap. Een eigenschap die elke Alfa Romeo van nature heeft en tot uiting komt in een vormgeving die zich kenmerkt door het consequent kiezen voor zuivere, ingetogen lijnen, evenwichtige proporties en juiste verhoudingen. De nieuwe Giulia zet deze designtraditie voort met enkele functionele stylingelementen die hem een geheel eigen identiteit geven, zoals de aerodynamische uitsparing op de flanken, zijn gespierde achterzijde en natuurlijk de klassieke driedelige Alfa Romeo-grille als herkenbaar stijlicoon. Daarmee vormt hij de perfecte belichaming van Alfa Romeo's 'La Meccanica delle emozioni', de 'Mechanica van de emoties'.

Standaard op de Giulia: 16-inch lichtmetalen velgen met 5-spaaks design.
Veiligheid: de led-achterlichten staan garant voor een goede zichtbaarheid onder alle weersomstandigheden.

INTERIEUR

Organisch comfort

Het interieur van de nieuwe Giulia is vormgegeven met de bestuurder als uitgangspunt. Voorop stond een perfecte ergonomie, waarbij de technologie in dienst moet staan van het rijplezier. De middentunnel en het instrumentenpaneel met infodisplay zijn naar de bestuurder gericht. De bestuurdersstoel is zesvoudig handmatig verstelbaar en net als de rest van het interieur bekleed met exclusieve zwarte technostof die met ambachtelijke precisie is afgestikt.

Alfa Romeo Giulia Base Interni
Standaard op de Giulia-uitvoering: exclusieve zwarte technostof
Op de linkerspaak van het met zwart leder beklede stuurwiel bevindt zich de startknop.
Technologie
Technologie

INFOTAINMENT

Infotainmentsysteem van de nieuwste generatie

De nieuwe Giulia is standaard uitgerust met een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie dat behalve via het 6,5-inch touchscreen in het dashboard, spraakcommando's en de toetsen op het stuurwiel, ook kan worden bediend met een intuïtieve draaiknop op de middentunnel: de Rotary Pad. Via Bluetooth® is het mogelijk een smartphone aan het systeem te koppelen voor handsfree bellen of het afspelen van eigen playlists.

Nieuw Connect 6,5" infotainmentsysteem.
Standaard: automatische airconditioning met gescheiden temperatuurregeling links/rechts.
3,5-inch infodisplay in instrumentenpaneel: informeert de bestuurder over de status van de verschillende voertuigsystemen.
Veiligheid
Veiligheid

VEILIGHEID

Innovatieve technologie

De Giulia is uitgerust met de meest geavanceerde veiligheidssystemen. Daardoor haalde de wagen 5 sterren in in de EuroNCAP-tests, met een uitzonderlijke 98% voor volwassen inzittenden – de hoogste score ooit voor een personenwagen.

Lane Departure Warning (LDW): waarschuwt de bestuurder bij het mogelijk onbedoeld verlaten van de rijstrook.
Forward Collision Warning (FCW): waarschuwt de bestuurder voor een frontale aanrijding en activeert zo nodig automatisch het remsysteem voor een noodstop.
Blind Spot Monitoring (BSM): maakt gebruik van twee radars in zijkanten van de achterbumper om de bestuurder met een oplichtend symbool in de buitenspiegels te waarschuwen voor de aanwezigheid van een ander voertuig of object in de dode hoek naast of achter de auto (optionele uitrusting).
Dynamiek
Dynamiek
Wielophanging

WIELOPHANGING

Uniek wielophangingssysteem

Dankzij de toepassing van geavanceerde technologie en materialen combineert de nieuwe Giulia een optimale handling met premium comfort. De wielgeometrie is geoptimaliseerd met behulp van het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. Het gebruik van aluminium wieldraagarmen voor zowel de voor- als achteras zorgt daarbij voor een beperking van het onafgeveerde gewicht. Het resultaat is een solide wegligging die zich uitstekend leent voor een dynamische, maar veilige rijstijl.

Voorwielophanging: dubbele wieldraagarmen met semi-virtuele fuseelijn zorgen voor 20% meer richtingsstabiliteit, betere zijwaartse grip en minder onder- en overstuur.
Achteras: het multilink-systeem met vier en een halve draagarm combineert een hoog comfortniveau en goede zijwaartse grip in bochten met een maximum aan comfort voor de achterpassagiers.
Motoren
Kracht

MOTOREN

ALFA ROMEO RIJPLEZIER

De Giulia (basis) is uitgerust met een 2,2-cilinder 4-cilinder aluminiummotor (136 pk of 160 pk), gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. De 2.2-dieselmotor biedt altijd een snel reagerend vermogen, zelfs bij lage snelheden, om flexibel, efficiënt en effectief rijden te bieden.

Diesel

MOTOR 2.2 Diesel 136 pk 2.2 Diesel 160 pk
CILINDERS 4 4
AANDDRIJVING achterwielaandrijving achterwielaandrijving
VERSNELLINGSBAK
Handgeschakeld, 6 versnellingen Handgeschakeld, 6 versnellingen
MAX. VERMOGEN (cv-CE) @ rpm 100 (136) @ 2.500 118 (160) @ 3.250
MAX. KOPPEL (kgm-CE) @ rpm 400 (41) @ 1.500 400 (41) @ 1.500
VERSNELLING 0-100 km/h (s) 9,7 8,4
BRANDSTOFVERBRUIK (GEMIDDELD) 5,1-5,2* 5,1-5,2*
CO2-EMISSIE 133-136* 133-136*
MILIEUNORM EURO 6D-TEMP EURO 6D-TEMP