Giulia
  • Stijl
  • Technologie
  • Veiligheid
  • Dynamiek
  • Wielophanging
  • Motoren
  • Uitvoeringen
Stijl

EXTERIEUR

Italiaans design

Stijl is een aangeboren eigenschap. Een eigenschap die elke Alfa Romeo van nature heeft en tot uiting komt in een vormgeving die zich kenmerkt door het consequent kiezen voor zuivere, ingetogen lijnen, evenwichtige proporties en juiste verhoudingen. De nieuwe Giulia zet deze designtraditie voort met enkele functionele stylingelementen die hem een geheel eigen identiteit geven, zoals de aerodynamische uitsparing op de flanken, zijn gespierde achterzijde en natuurlijk de klassieke driedelige Alfa Romeo-grille als herkenbaar stijlicoon. Daarmee vormt hij de perfecte belichaming van Alfa Romeo's 'La Meccanica delle emozioni', de 'Mechanica van de emoties'.

Standaard op de Giulia: 16-inch lichtmetalen velgen met 5-spaaks design.
Veiligheid: de led-achterlichten staan garant voor een goede zichtbaarheid onder alle weersomstandigheden.

INTERIEUR

Organisch comfort

Het interieur van de nieuwe Giulia is vormgegeven met de bestuurder als uitgangspunt. Voorop stond een perfecte ergonomie, waarbij de technologie in dienst moet staan van het rijplezier. De middentunnel en het instrumentenpaneel met infodisplay zijn naar de bestuurder gericht. De bestuurdersstoel is zesvoudig handmatig verstelbaar en net als de rest van het interieur bekleed met exclusieve zwarte technostof die met ambachtelijke precisie is afgestikt.

Alfa Romeo Giulia Base Interni
Standaard op de Giulia-uitvoering: exclusieve zwarte technostof
Op de linkerspaak van het met zwart leder beklede stuurwiel bevindt zich de startknop.
Technologie
Technologie

INFOTAINMENT

Infotainmentsysteem van de nieuwste generatie

De nieuwe Giulia is standaard uitgerust met een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie dat behalve via het 6,5-inch touchscreen in het dashboard, spraakcommando's en de toetsen op het stuurwiel, ook kan worden bediend met een intuïtieve draaiknop op de middentunnel: de Rotary Pad. Via Bluetooth® is het mogelijk een smartphone aan het systeem te koppelen voor handsfree bellen of het afspelen van eigen playlists.

Nieuw Connect 6,5" infotainmentsysteem.
Standaard: automatische airconditioning met gescheiden temperatuurregeling links/rechts.
3,5-inch infodisplay in instrumentenpaneel: informeert de bestuurder over de status van de verschillende voertuigsystemen.
Veiligheid
Veiligheid

VEILIGHEID

Innovatieve technologie

De Giulia is uitgerust met de meest geavanceerde veiligheidssystemen. Daardoor haalde de wagen 5 sterren in in de EuroNCAP-tests, met een uitzonderlijke 98% voor volwassen inzittenden – de hoogste score ooit voor een personenwagen.

Lane Departure Warning (LDW): waarschuwt de bestuurder bij het mogelijk onbedoeld verlaten van de rijstrook.
Forward Collision Warning (FCW): waarschuwt de bestuurder voor een frontale aanrijding en activeert zo nodig automatisch het remsysteem voor een noodstop.
Blind Spot Monitoring (BSM): maakt gebruik van twee radars in zijkanten van de achterbumper om de bestuurder met een oplichtend symbool in de buitenspiegels te waarschuwen voor de aanwezigheid van een ander voertuig of object in de dode hoek naast of achter de auto (optionele uitrusting).
Dynamiek
Dynamiek
Wielophanging

WIELOPHANGING

Uniek wielophangingssysteem

Dankzij de toepassing van geavanceerde technologie en materialen combineert de nieuwe Giulia een optimale handling met premium comfort. De wielgeometrie is geoptimaliseerd met behulp van het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. Het gebruik van aluminium wieldraagarmen voor zowel de voor- als achteras zorgt daarbij voor een beperking van het onafgeveerde gewicht. Het resultaat is een solide wegligging die zich uitstekend leent voor een dynamische, maar veilige rijstijl.

Voorwielophanging: dubbele wieldraagarmen met semi-virtuele fuseelijn zorgen voor 20% meer richtingsstabiliteit, betere zijwaartse grip en minder onder- en overstuur.
Achteras: het multilink-systeem met vier en een halve draagarm combineert een hoog comfortniveau en goede zijwaartse grip in bochten met een maximum aan comfort voor de achterpassagiers.
Motoren
Kracht

Motoren

EEN NIEUW HART VOOR NIEUWE EMOTIES

De Giulia wordt aangedreven door twee volledig nieuwe viercilinders uit aluminium: een 2.2 turbodieselmotor van 136 of 150 pk, beschikbaar met manuele versnellingsbak of achttraps automaat, of een 2.0 turbobenzinemotor met 200 pk die altijd gekoppeld is aan een achttraps automaat. Dankzij innovatieve turbotechnologie is de 2.2 diesel ook bij lage toeren alert, zodat buitengewone zuinigheid gecombineerd kan worden met soepelheid en een lineaire vermogensopbouw. Ook de benzinemotor is uitgerust met toptechnologie, zoals de elektro-hydraulische MultiAir-kleppenbediening, de ‘2-in-1’-turbocompressor en directe injectie met een hogedruksysteem van 200 bar. De motor ontwikkelt 200 pk bij 5.000 tpm en een koppel van 330 Nm bij 1.750 tpm.

Benzine

Motor
2.0l 200 pk turbobenzine
Aantal cilinders 4, in lijn
Transmissie automaat, acht versnellingen
Verbruik
5,9 l/100 km*
Uitstoot
138 g/km
Euronorm
Euro 6 
  *Gemeten over gecombineerde rijcyclus

Diesel

Motor
2.2 JTD 136 pk
2.2 JTD 150 pk
Aantal cilinders Viercilinder turbo 
Viercilinder turbo 
Automatische transmissie 8-traps automatische transmissie
8-traps automatische transmissie
Handgeschakelde versnellingsbak
Handgeschakelde zesversnellingsbak
Handgeschakelde zesversnellingsbak
Brandstofverbruik 4,2 l/100 km*
4,2 l/100 km*
CO2-emissie 105 g/km
105 g/km
Milieuklasse Euro 6
Euro 6
  *Gemeten over gecombineerde rijcyclus
*Gemeten over gecombineerde rijcyclus
Uitvoeringen
Uitvoeringen

UITVOERINGEN

De nieuwe Giulia is beschikbaar in verschillende versies waarvan de uitrusting perfect aansluit op zijn design en prestatieniveau: