De Alfa Romeo Giulia behaalt 5 sterren in de EuroNCAP-tests

De Alfa Romeo Giulia behaalt de prestigieuze 5 sterren-certificatie in de EuroNCAp-tests, met een score van 98% voor de veiligheid van volwassen inzittenden van elk type grootte, de hoogste score ooit behaald door een personenwagen, sedert de introductie van strengere normen in 2015.

 

De nieuwe sportieve berline van Alfa Romeo behaalde dit resultaat op basis van twee belangrijke sleutelelementen : ten eerste, het implementeren van een vaste waaier van innoverende veiligheidselementen en , ten tweede, de efficiëntie van zijn koetswerkstructuur, licht maar heel rigide, gebruikmakend van ultralichte materialen zoals koolstofvezel en aluminium.

 

Deze belangrijke certificatie bekroont de speciale aandacht die Alfa Romeo heeft geschonken aan de veiligheid van zijn modellen en aan de totale bescherming van de inzittenden. De Alfa Romeo Giulia beschikt over een exclusief design en dito constructie, zet een nieuwe maatstaf voor het merk en een nieuwe referentie voor zijn segment, met een voorbeeldige veiligheid.

 

In lijn met de puurste tradities van het merk, werd de Giulia voorzien van een reeks innoverende technische voorzieningen die zijn uitzonderlijke dynamische rijkwaliteiten garanderen, ten dienste van de veiligheid.

 

De meest gesofistikeerde uitrusting omvat de technologie Integrated Brake System (IBS), een technologie dat aanzienlijk de remafstand vermindert (100 tot 0 km/u in 38 m voor de Giulia en 32m voor de versie Quadrifoglio), een ophangingsysteem voorzien van het exclusieve AlfaLink alsook de meest directe stuurinrichting van het segment : dit alles samen zorgt voor een ongeëvenaarde rijsensatie, een groot rijgemak en een intuïtieve controle van het voertuig in alle omstandigheden.

 

Tenslotte, voor wat betreft de rijhulpsystemen, beschikt de nieuwe Giulia over het beste wat er op de markt beschikbaar is. Zo is er bijvoorbeeld qua standaarduitrusting het systeem Forward Collision Warning (FCW) en de autonome noodstophulp (AEB), in combinatie met de voetgangersdetectie. Dankzij een radarsonde en een geïntegreerde camera in de voorruit, detecteert het systeem de aanwezigheid van een obstakel of andere voertuigen op zijn traject en waarschuwen de bestuurder in geval van eventueel risico teneinde een eventueel incident te vermijden.

 

In geval dat de bestuurder niet of laattijdig reageert, zal het systeem automatisch de remmen activeren om een eventuele impact of de ernst ervan te verminderen. Dankzij de voetgangersdetectie is het systeem AEB eveneens in staat om het voertuig op autonome manier te laten vertragen, dit tot een snelheid van 60 km/u, door het interpreteren van de informatie die opgenomen wordt door de radar en camera. De standaarduitrusting van de Giulia omvat verder nog een waarschuwingsdetectie voor het overschrijden van de rijvakken (LDW) en dodehoekdetectie (BSM), die kan gecombineerd worden met de technologie Rear Cross Path Detection, een systeem dat beschikt over controlesensoren achteraan de wagen en die de bestuurder waarschuwt bij het inhalen van een andere wagen, bij het afwijken van een rijvak of bij het uitrijden van een parkeerplaats de bestuurder waarschuwt voor naderende voertuigen.

 

Brussel, 22 juni 2016