Giulia Super
  • Stijl
  • Technologie
  • Veiligheid
  • Dynamiek
  • Wielophanging
  • Motoren
  • MODELLEN
Stijl

EXTERIEUR

100% Alfa Romeo

Stijlvol en sportief zijn kwalificaties die op elke Alfa Romeo van toepassing zijn. De Giulia vormt daarop geen uitzondering en onderstreept dat met enkele functionele stylingelementen die hem een geheel eigen identiteit geven, zoals de aerodynamische uitsparing op de flanken, zijn gespierde achterzijde en natuurlijk de klassieke driedelige Alfa Romeo-grille als herkenbaar stijlicoon. Zijn typisch Italiaanse vormgeving die zich kenmerkt door zuivere, ingetogen lijnen, evenwichtige proporties en juiste verhoudingen wordt bij de Giulia Super daarnaast benadrukt met enkele exclusieve details als 25W bi-xénon koplampen en 17-inch lichtmetalen velgen. De Giulia Super is ontworpen om vanaf de eerste ontmoeting emoties los te maken bij elke bestuurder.

Exclusief: de Giulia Super is standaard uitgerust met 17-inch lichtmetalen velgen.
Veilig: de led-achterlichten staan garant voor een goede zichtbaarheid onder alle weersomstandigheden.

INTERIEUR

De mens in het middelpunt

Het interieur van de Giulia is vormgegeven met de bestuurder als uitgangspunt. Voorop stond een perfecte ergonomie, waarbij de technologie in dienst moet staan van het rijplezier. Alle bedieningselementen liggen perfect binnen handbereik en de instrumenten zijn gericht naar de bestuurder, zodat deze zich optimaal op het rijden kan concentreren. Exclusieve details zoals aluminium dorpellijsten en een naar wens in twee kleuren uitgevoerd dashboard met bijpassende afwerking voor de portierpanelen, versterken de premium uitstraling van het interieur. Standaard zijn de stoelen afgewerkt met een combinatie van technostof en leder, in zwart, zwart met rood of zwart met bruin.

Alfa Romeo Giulia Base Interni
Voor de interieurbekleding biedt de Giulia Super keuze uit drie kleurencombinaties: zwart, zwart met bruin en zwart met rood. Ontdek de compromisloze kwaliteit van de Giulia in al zijn uitvoeringen.
De zwarte starknop is geïntegreerd in het met leder beklede stuur.
Aluminium dorpellijsten met Alfa Romeo-opschrift zijn standaard op de Giulia Super.
Technologie
Technologie

INFOTAINMENT

Infotainmentsysteem van de nieuwste generatie

De Giulia Super is standaard uitgerust met een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie dat behalve via het 6,5-inch touchscreen in het dashboard, spraakcommando's en de toetsen op het stuurwiel, ook kan worden bediend met een intuïtieve draaiknop op de middentunnel: de Rotary Pad. Via Bluetooth® is het mogelijk een smartphone aan het systeem te koppelen voor handsfree bellen of het afspelen van eigen playlists.

Giulia Super: 8.8” infotainment system Alfa Connect Nav (navigatie, radio, MP3, Aux-in, Bluetooth) met Rotary Control
Apple CarPlay voor betere connectiviteit
7" TFT-kleurenscherm in het dashbord
Veiligheid
Veiligheid

VEILIGHEID

Superieure veiligheid

De Giulia is uitgerust met de meest geavanceerde veiligheidssystemen. Daardoor haalde de wagen 5 sterren in in de EuroNCAP-tests, met een uitzonderlijke 98% voor volwassen inzittenden – de hoogste score ooit voor een personenwagen.

Lane Departure Warning (LDW): waarschuwt de bestuurder bij het mogelijk onbedoeld verlaten van de rijstrook.
Forward Collision Warning (FCW): waarschuwt de bestuurder voor een frontale aanrijding en activeert zo nodig automatisch het remsysteem voor een noodstop.
Blind Spot Monitoring (BSM): maakt gebruik van twee radars in zijkanten van de achterbumper om de bestuurder met een oplichtend symbool in de buitenspiegels te waarschuwen voor de aanwezigheid van een ander voertuig of object in de dode hoek naast of achter de auto (optionele uitrusting).
Dynamiek
Dynamiek
Wielophanging

WIELOPHANGING

Innovatieve wielophanging - made by Alfa Romeo

Dankzij de toepassing van geavanceerde technologie en materialen combineert de Giulia een optimale handling met premium comfort. De wielgeometrie is geoptimaliseerd met behulp van het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. Het gebruik van aluminium wieldraagarmen voor zowel de voor- als achteras zorgt daarbij voor een beperking van het onafgeveerde gewicht. Het resultaat is een solide wegligging die zich uitstekend leent voor een dynamische, maar veilige rijstijl.

Voorwielophanging: dubbele wieldraagarmen met semi-virtuele fuseelijn zorgen voor 20% meer richtingsstabiliteit, betere zijwaartse grip en minder onder- en overstuur.
Achteras: het multilink-systeem met vier en een halve draagarm combineert een hoog comfortniveau en goede zijwaartse grip in bochten met een maximum aan comfort voor de achterpassagiers.
Motoren
Motoren

MOTOREN

ALFA ROMEO RIJPLEZIER

De Giulia Super is beschikbaar in twee motoren: de 2.0 benzine 200 pk met 8-traps automatische transmissie, of de 2.2 diesel (136 pk of 160 pk) met een automatische 8-traps versnellingsbak.

BENZINE

MOTOR 2.0 Benzine 200 pk 
CILINDERS 4
AANDDRIJVING achterwielaandrijving
Versnellingsbak 8-traps automaat  
MAX. VERMOGEN (cv-CE) @ rpm 148 (200) @ 4.500
MAX. KOPPEL (kgm-CE) @ rpm 330 (34) @ 1.750
VERSNELLING 0-100 km/h (s) 6,6
BRANDSTOFVERBRUIK (GEMIDDELD) 6,6-7,0
CO2-EMISSIE 153-162
MILIEUNORM EURO 6D

DIESEL

MOTOR 2.2 Diesel 190 pk 
CILINDERS 4
AANDDRIJVING achterwielaandrijving
Versnellingsbak 8-traps automaat  
MAX. VERMOGEN (cv-CE) @ rpm 140 (190) @ 3.500
MAX. KOPPEL (kgm-CE) @ rpm 450 (46) @ 1.750
VERSNELLING 0-100 km/h (s) 7,1
BRANDSTOFVERBRUIK (GEMIDDELD) 4,9-5,0
CO2-EMISSIE 128-131
MILIEUNORM EURO 6D