AUTONIS 2017 ROEPT ALFA ROMEO UIT TOT "DESIGNMERK VAN HET JAAR

Het design van Alfa Romeo vond eens te meer weerklank bij de lezers van het befaamde Duitse automagazine "auto motor und sport". Tijdens de jaarlijkse "Autonis Award" verkozen de lezers Alfa Romeo tot "Designmerk van het jaar", terwijl de onderscheiding in de klasse van de "Grote SUV’s" naar de jongste aanwinst in het gamma van het Italiaanse merk ging: de nieuwe Alfa Romeo Stelvio.

 

“We werden voor het tweede jaar op rij door Duitse autoliefhebbers verkozen tot het toonaangevende designmerk en wonnen ook voor de tweede keer een segmentprijs, dit jaar met de Stelvio – de allereerste SUV in de geschiedenis van Alfa Romeo – en vorig jaar met de Giulia. Dat is een belangrijke erkenning voor Alfa Romeo en een tastbare beloning voor ons designteam, die bewijst dat we op het juiste spoor zitten,” verklaarde Klaus Busse, Head of Design FCA EMEA, tijdens de prijsuitreiking in Stuttgart. 

 

Exact 16 602 lezers van het tijdschrift "auto, motor und sport" en de bijbehorende website brachten hun stem uit in tien categorieën voor de Autonis Awards 2017. Meer dan de helft van de stemmen (50,5 procent) ging naar de Alfa Romeo Stelvio, waardoor hij de klasse van de "Grote SUV’s" op zijn naam schreef, terwijl Alfa Romeo met 27 procent van de stemmen ook voor het tweede jaar op rij de titel van "Designmerk van het jaar" in ontvangst mocht nemen.