De Alfa Romeo Giulia bekroond als Wagen van het Jaar 2018 door het magazine Motor Trend

De nieuwe Alfa Romeo Giulia overtreft zijn concurrenten op het vlak van design, prestaties en technologie, en blijft trouw aan zijn Italiaanse ‘heritage’.
 

De journalisten van het Amerikaanse automagazine Motor Trend hebben zonet de nieuwe Alfa Romeo Giulia bekroond als « Wagen van het Jaar 2018 ». Volgens hen staat dit model voor een uitzonderlijk product, superieur in zijn categorie en een unieke rijbeleving.
 

« De titel van Wagen van het Jaar van Motor Trend is een bekroning voor het geleverde werk en de aangewende passie waarmee de Giulia werd ontwikkeld – evenals de Giulia Quadrifoglio die nieuwe records neerzet  – een ware revolutie binnen  zijn segment, en blijft trouw aan de briljante historie en sportieve inborst van het merk », volgens Reid Bigland, Verantwoordelijke van het merk Alfa Romeo. « Wij zijn daarenboven zeer vereerd als eerste Italiaanse merk deze prestigieuze bekroning te hebben ontvangen en zijn zeer gemotiveerd voor de toekomst van Alfa Romeo in Noord-Amerika en in de rest van de wereld. »
 

Het programma « Wagen van het Jaar » van Motor Trend is open voor elk nieuw model of substantiële evolutie van een voertuig in 2017. Meer nog dan hen te vergelijken met elkaar wordt elk model onderworpen aan  een complete batterij van tests op het vlak van acceleraties, remkracht en tests op het vlak van rijgedrag en zijn limieten.
 

Alle deelnemende modellen worden vervolgens geëvalueerd volgens drie specifieke sessies op een professioneel testcircuit, vooraleer de finalisten worden weerhouden, met ongeveer 7.000 afgelegde testmijlen (die rekening houden met alle soortenrijcondities). Van de 46 modellen die deelnamen voor 2017 – de ruimste selectie ooit– weerhield de jury van Motor Trend 10 finalisten waaronder de nieuwe Alfa Romeo Giulia.
 

De Alfa Romeo Giulia beantwoordde het beste aan de zes selectiecriteria (design, technische excellentie, veiligheid, efficiëntie, waarde en prestaties) die overeenkomen met de zes belangrijkste aspecten die gemoeid zijn bij de keuze van een nieuw voertuig door klanten.