Lancering van de nieuwe Alfa Romeo Giulia op de Belgische en Luxemburgse markten

Het model in het kort

 

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Belgium kondigt de lancering aan van de Alfa Romeo Giulia, die gelanceerd wordt op de Belgische en Luxemburgse markt vanaf de maand juni 2016.

 

Vandaag stelt Alfa Romeo het volledige gamma van zijn Giulia voor aan de internationale pers in het Centro Sperimentale di Balocco (Vercelli). Geen enkel ander model van 2016 kan op zoveel belangstelling rekenen. Het evenement van vandaag vervolledigt het debuut van de auto nadat de Quadrifoglio-versie - de superieure uitdrukking van het 'La meccanica delle emozioni'-concept - werd voorgesteld in het Alfa Romeo Historical Museum en nadat het hele gamma werd gelanceerd op het Internationale Autosalon van Genève 2016.

 

De nieuwe Giulia kan reeds worden besteld in showrooms in Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, België, Zwitserland en Nederland. Voor meer details en prijzen kunt u terecht op de lokale perswebsites. Het gamma telt drie uitrustingsniveaus (Giulia, Super en Quadrifoglio) en vijf nieuwe motorversies: de 2,2l-turbodiesel met 150 (136 eveneens beschikbaar) of 180 pk in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak of achttrapsautomaat en de 510 pk sterke 2.9 V6 BiTurbo-benzinemotor met handgeschakelde zesversnellingsbak. Deze motoren drijven de achterwielen aan, een designkeuze die de Giulia superieure prestaties, een hoge fun-factor en een sensationeel rijgedrag verlenen en die bovendien een eerbetoon vormen aan de meest authentieke tradities van de legendarische Alfa Romeo's.

 

Andere bijzonderheden van de nieuwe Giulia zijn onder meer de uitmuntende gewichtsverdeling over de twee assen, de ophanging met exclusieve AlfaLink-technologie en de meest directe stuurinrichting in dit segment. Bovendien combineert de nieuwe Alfa Romeo buitengewone motorprestaties en een rijkelijk gebruik van ultralichte materialen zoals koolstof, aluminium, aluminiumcomposiet en plastic om de beste verhouding gewicht-vermogen te leveren (minder dan 3 in de Quadrifoglio-versie).

 

Conform de merktradities biedt de nieuwe Giulia enkele unieke technische oplossingen. De meest gesofistikeerde voorzieningen zijn onder meer het geïntegreerde remsysteem (Integrated Brake System, IBS) voor gevoelig kortere remafstanden (100 tot 0 km/u in 38,5 meter voor de Giulia en 32 meter voor de Quadrifoglio) en een actieve uitlaat voor een uitzonderlijk comfortpeil. Speciaal voor de Quadrifoglio-versie garandeert de torque vectoring een uitmuntende koppelverdeling tussen de twee achterwielen, terwijl de actieve aerodynamische splitter (AlfaTM Active Aero Splitter) de neerwaartse druk bij hoge snelheden actief regelt.

 

Qua stijl onderscheidt de nieuwe Giulia zich door zijn opvallend Italiaans design met onberispelijke proporties, gebaseerd op de technische architectuur, de geraffineerde eenvoud en de hoogwaardige afwerking vanbinnen en vanbuiten. Aan de buitenkant oogt de nieuwe Giulia als een statige grote kat die klaar is om te springen, terwijl het zuivere en fundamentele interieur volledig rond de bestuurder is ontworpen.

 

Hypergeavanceerde, innovatieve motoren

 

Design, techniek en technologie onderscheiden de nieuwe Giulia van zijn rivalen. Maar wat hem volgens de traditie tot een echte Alfa Romeo maakt, zijn de harten die onder de motorkap kloppen. De 510 pk sterke 2.9 V6 BiTurbo maakt de Quadrifoglio-versie tot de krachtigste auto die Alfa Romeo ooit heeft gebouwd voor de weg. Bovendien maken alle motoren in het gamma deel uit van een ongeëvenaarde generatie van volledig aluminium viercilindermotoren die de allerbeste motortechnologieën van de groep vertegenwoordigen. Ze rollen van de band in de Italiaanse fabrieken van Termoli (benzine) en Pratola Serra (diesel), in zones die volledig zijn gewijd aan Alfa Romeo-motoren en worden gebouwd door middel van hypergeavanceerde processen en methodes die ze de beste prestaties en efficiëntie in hun klasse geven.

 

2,2 l-turbodiesel

 

De 2,2 l-turbodiesel van de nieuwe Giulia is als eerste turbodiesel uit de geschiedenis van Alfa Romeo volledig uit aluminium gebouwd. Met zijn vier cilinders in lijn onderscheidt deze motor zich door zijn hypermoderne injectiesysteem met MultiJet II-technologie en Injection Rate Shapings( RIS) en door zijn werkingsdruk van 2.000 bar. De elektrisch gestuurde turbo met variabele geometrie is een mechanisch hoogstandje en minimaliseert de responstijden terwijl hij tegelijk het brandstofverbruik drukt. Ook de tegengesteld draaiende balansas draagt bij tot het geavanceerde rijplezier en comfortniveau dat de Giulia biedt.

 

De nieuwe 2,2 l-turbodiesel is verkrijgbaar in twee versies, met een vermogen van 180 pk bij 3.750 t/min (maximumkoppel tot 450 Nm bij 1.750 t/min) of 150 pk bij 4.000 t/min (136 pk eveneens beschikbaar) en een maximumkoppel van 380 Nm bij 1.500 t/min. Beide configuraties kunnen worden gecombineerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak of de nieuwe achttrapsautomaat.

 

510 pk sterke benzine 2.9 V6 Biturbo

 

Deze benzinemotor, die is voorbehouden aan de Quadrifoglio-versie, is een unieke krachtbron op het vlak van technologie en prestaties en zal uitgroeien tot de nieuwe norm van het merk. De V6 BiTurbo-benzinemotor, die steunt op de technologie en technische vaardigheden van Ferrari, is volledig uit aluminium gemaakt om het absolute gewicht van de auto (vooral op de vooras) te minimaliseren. Hij levert bovendien 510 pk en een koppel van meer dan 600 Nm voor meeslepende prestaties: een topsnelheid van 307 km/u, een sprint van 0 naar 100 km/u in nauwelijks 3,9 seconden en een maximumkoppel van 600 Nm. Hoewel zijn vermogens- en koppelwaarden uitzonderlijk zijn, werpt de 510 pk sterke 2.9 V6 BiTurbo-benzinemotor zich ook op andere vlakken op als de beste leerling in zijn klasse: hij beperkt zijn uitstoot tot 198 g/km CO2 (met de handgeschakelde zesversnellingsbak) en toont zich verrassend zuinig dankzij de elektronisch gestuurde cilinderuitschakeling.

 

Vernieuwende, exclusieve technische oplossingen

 

Conform de technische tradities van Alfa Romeo, mag de elektronica nooit opdringerig zijn, maar moet ze de rijervaring ondersteunen. Die is immers op zich al sensationeel dankzij een perfect ontworpen onderstel en ophanging. De nieuwe Giulia vormt geen uitzondering op die regel: hij heeft een unieke en opwindende structuur, zonder gebrek aan diverse geavanceerde veiligheidssystemen die naargelang het uitrustingsniveau standaard of als optie worden aangeboden.

 

AlfaTM Torque Vectoring (enkel op de Giulia Quadrifoglio)

 

De torque vectoring, met een dubbele koppeling geïntegreerd in het achterdifferentieel, maakt het mogelijk om de koppelontplooiing naar elk wiel afzonderlijk te regelen. Op die manier wordt het vermogen optimaal overgebracht naar de weg, zelfs in omstandigheden met beperkte grip. Rijden verloopt dan veiliger en leuker dan ooit, zonder dat de bestuurder ooit te maken krijgt met een opdringere stabiliteitscontrole.

 

Integrated Brake System (IBS)

 

De nieuwe Giulia introduceert ook een wereldprimeur, het innovatieve elektromechanische IBS-systeem dat de stabiliteitscontrole met een klassieke rembekrachtiging verenigt. Het systeem integreert niet alleen met succes elektrische en mechanische onderdelen, maar het optimaliseert ook de gewichtsverdeling en garandeert een uitmuntend pedaalgevoel en een totale afwezigheid van trilling. Zo zorgt het voor een ogenblikkelijke remrespons en dus een onnavolgbare remafstand: van 100 naar 0 km/u in 38,5 meter voor de Giulia en in 32 meter voor de Quadrifoglio.

 

Forward Collision Warning (FCW) en Autonomous Emergency Brake (AEB) met voetgangerdetectie

 

De botswaarschuwing (Forward Collision Warning, FCW) wordt standaard gemonteerd op alle uitvoeringen en detecteert met behulp van een radarsensor en een camera in de voorruit eventuele obstakels of voertuigen op het traject van de auto. Vervolgens waarschuwt het de bestuurder wanneer er een aanrijding dreigt. Als de bestuurder niet reageert, remt de autonome noodremhulp (Autonomous Emergency Brake, AEB) de wagen automatisch af om de aanrijding te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken. En dankzij de voetgangersherkenning kan AEB de auto ook autonoom afremmen bij snelheden tot 65 km/u. Daarvoor interpreteert hij de informatie aangeleverd door de radar en camera.

 

AlfaTM Active Aero Splitter (enkel op de Giulia Quadrifoglio)

 

Behalve de uitmuntende Cx-waarde (0,32), een perfecte verdeling van de krachten in de bochten en de regeling van de neerwaartse druk beschikt de Quadrifoglio-versie ook over de AlfaTM Active Aero Splitter, een koolstofflap vooraan die de neerwaartse druk actief regelt voor een superieure aerodynamische belasting, hogere prestaties en een betere grip bij hoge snelheden.

 

AlfaTM DNA en AlfaTM DNA Pro (enkel op de Giulia Quadrifoglio)

 

De nieuwe Giulia maakt ook gebruik van de nieuwe AlfaTM DNA-knop, die het dynamische karakter van de auto aanpast aan de gekozen stand: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (energiebesparende modus die voor het eerst wordt gebruikt op een Alfa Romeo) en Race (enkel op de Quadrifoglio-versie).

 

AlfaTM Chassis Domain Control (enkel op de Giulia Quadrifoglio)

 

AlfaTM Chassis Domain Control (CDC), een technologie die Alfa Romeo ontwikkelde in samenwerking met Magneti Marelli, fungeert als de hersenen van de auto en coördineert alle boordelektronica. Het systeem beheert de werking van de diverse voorzieningen, zoals de vernieuwde AlfaTM DNA Pro-schakelaar, AlfaTM Torque Vectoring, de AlfaTM Active Aero Splitter, de actieve ophanging en het ESC-systeem, en wijst specifieke taken toe om de prestaties en het rijplezier te optimaliseren. Meer in detail past CDC het rijgedrag in realtime aan, waardoor de instellingen van de AlfaTM DNA Pro-modus dynamischer worden in functie van de acceleraties en rotatie gemeten door de sensoren. Kritieke situaties worden vermeden en beheerd door de specifieke controle-eenheden die deel uitmaken van het elektronische systeem op voorhand te informeren: het onderstel, de aandrijving, de ophanging, het remsysteem, de stuurinrichting, de stuurbekrachtiging en het differentieel in de bochten.

 

Ophangingssysteem met exclusieve AlfaTMLink-technologie

 

Vooraan werd een nieuwe ophanging met dubbele controlearmen en semivirtuele stuuras ontwikkeld om het filtereffect te optimaliseren en een snel en accuraat stuurgedrag te verzekeren. Deze primeur van Alfa Romeo houdt de voetafdruk van de band constant in de bochten en biedt hoge laterale versnellingen het hoofd. In om het even welke situatie en bij om het even welke snelheid voelt rijden met de Alfa Romeo Giulia natuurlijk en instinctief aan, mede dankzij de meest directe stuurverhouding in dit segment (11,8). Voor de achteras koos Alfa Romeo voor een oplossing met 4,5 buis - gepatenteerd door het merk - die het rijplezier en het comfort verzekert.

 

Connect 3D Nav met 8,8"-scherm

 

Het nieuwste Connect 3D Nav-systeem met 8,8"-scherm van de Alfa Romeo Giulia - ontwikkeld in samenwerking met Magneti Marelli - biedt een reeks verfijnde kenmerken en functies, waaronder een MMI (mens-machine-interface) van de nieuwste generatie. Het systeem wordt aangestuurd door middel van een roterend touchpad en via het 8,8" grote hogeresolutiescherm in het dashboard. Dankzij de 'optical bonding'-technologie geniet de gebruiker bovendien een uitstekende visualisering en leesbaarheid op het scherm.

 

Het 8,8" Connect 3D Nav-systeem is uitgerust met een geavanceerde spraakherkenning voor een complete connectiviteit met alle mobiele toestellen (mobiele telefoons, smartphones en tablets met de besturingssystemen Apple iOS en Android). De nieuwe generatie infotainmentsystemen van de nieuwe Giulia stelt u niet alleen in staat om de digitale DAB-radio en het digitale hifi-audiosysteem te beheren, maar ook om handenvrij te bellen en audio-inhoud af te spelen vanaf een USB-toestel of smartphone dankzij de Bluetooth-technologie. Tot slot implementeert het systeem de navigatiefuncties op 3D-hogeresolutiekaarten. Het berekent zeer snel de route en kan dankzij de 'dead reckoning'-technologie ook worden gebruikt wanneer er geen gps-signaal beschikbaar is. Het geeft ook informatie weer over de rijstijl en het type rijgedrag met betrekking tot de AlfaTM DNA/ AlfaTM DNA Pro-schakelaar.

 

Mens-machine-interface

 

Het passagierscompartiment van de nieuwe Giulia biedt het allerbeste wat betreft kwaliteit, veiligheid, uitrusting en comfort met een specifieke en typische karaktertrek van Alfa Romeo: de focus op de bestuurder.

Het is geen toeval dat alle belangrijke controle-elementen, inclusief de startknop, op het stuur staan, terwijl de mens-machine-interface uit twee eenvoudigere, gebruiksvriendelijke knoppen bestaat om de AlfaTM DNA-knop en het infotainmentsysteem te bedienen.

 

Instrumentenpaneel

 

Naargelang het uitrustingsniveau geeft een kleurenscherm van 3,5" of 7" in het instrumentenbord de bestuurder alle essentiële informatie over de auto. De weergegeven informatie, die wordt opgesplitst in vier schermen, hangt af van de gekozen DNA-modus en omvat realtime rijgegevens, de zijdelingse versnelling, het brandstofverbruik en schakelsuggesties.

 

Lichtblokken vooraan en achteraan: een compendium van uitmuntende stijl en technologie

 

De lichtblokken vooraan en achteraan, die Alfa Romeo ontwikkelde in samenwerking met Magneti Marelli, zijn echte designelementen en benadrukken de elegantie, het silhouet en de persoonlijkheid van de nieuwe Giulia, zodat hij onmiddellijk herkenbaar wordt.

De led-achterlichtblokken verfraaien de achterkant op unieke wijze en bieden aanzienlijke veiligheidsvoordelen doordat ze bij het remmen sneller oplichten.

 

Design en technologie komen samen in de koplampen, die verkrijgbaar zijn in drie verschillende versies: halogeenkoplampen of geavanceerde xenonkoplampen met modules van 25 en 35 watt. Die laatste zijn uitgerust met een erg hoge lichtkleur (stemt overeen met 4.500° K) en tillen de lichtstroom en lichtverspreiding naar nieuwe hoogten, terwijl ze tegelijk energie besparen en het zicht in het donker verbeteren. De xenonlampen van 35 watt geven maar liefst 200 procent meer licht dan de klassieke halogeenkoplampen. Bovendien garanderen de voorste lichtblokken een hoger veiligheidsniveau: obstakels worden ten minste een seconde vroeger zichtbaar. Dat komt overeen met 28 meter remafstand bij een snelheid van 50 km/u.

De 35 watt sterke xenonkoplampen gebruiken AFS-technologie (Adaptive Frontlights System), die de lichtbundel naar de binnenkant van de bocht laat meedraaien om het zicht te verbeteren.

En tot slot gebruiken de dagrijlichten (DRL), de hoekverlichting, de zijlichten en de richtingaanwijzers led-technologie om het energieverbruik te drukken en de prestaties te maximaliseren.

 

Rijhulpsystemen

 

Het designconcept achter de nieuwe Giulia plaatst de bestuurder in het centrum van de rijervaring. De auto staat de bestuurder op elke manier bij in zijn taken en biedt hem daarvoor de beste technologie op de markt om een maximale gemoedsrust en veiligheid te verzekeren. Forward Collision Warning (FCW) gebruikt een radarsensor en een camera in de voorkant van de voorruit om de bestuurder te waarschuwen voor dreigende impacts met andere voertuigen of een obstakel op het traject van de wagen. Het waarschuwt de bestuurder of staat hem bij om ongevallen te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken. Als de bestuurder niet reageert, remt de autonome noodremhulp (Autonomous Emergency Brake, AEB) de wagen automatisch af om de aanrijding te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken.

 

Tot slot zou het gamma rijhulpsystemen natuurlijk niet compleet zijn zonder een rijstrookwaarschuwing (Lane Departure Warning, LDW) die onbedoelde rijstrookwissels detecteert en de (optionele) dodehoekmonitor ( Blind Spot Monitoring, BSM) die de zone rond de auto controleert met sensoren en de bestuurder bijstaat tijdens rijstrookwissels en inhaalmanoeuvres.

 

Perfecte gewichtsverdeling en beste verhouding gewicht/vermogen

 

Een van de primaire designdoelstellingen van de nieuwe Giulia bestond erin om het ultieme rijplezier te creëren. De sleutelfactoren om dat te realiseren zijn onder meer een perfecte gewichtsverdeling over beide assen en een uitmuntende verhouding gewicht/vermogen.

 

De uitstekende gewichtsverdeling over de twee assen vergde een doorgedreven gewichtsbeheer en nauwgezette materiaalkeuze. Dat werd gerealiseerd door de lay-out bij te spijkeren en de zwaarste elementen zo centraal mogelijk te plaatsen.

Om tot een ideale verhouding gewicht/vermogen te komen, werden ook ultralichte materialen gebruikt, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas en aluminium voor de motoren, ophanging, remmen, deuren, wielkasten en motorkap. Het grootschalige gebruik van ultralichte materialen leidde tot een leeggewicht van 1.374 kilogram voor de 2.2-dieselversie met 180 pk.

Dat lagere gewicht heeft geen invloed op de torsiestijfheid die bijdraagt tot de kwaliteit op lange termijn, het akoestische comfort en het rijgedrag, zelfs in situaties met extreme belasting.

 

De Quadrifoglio-versie met de 510 pk sterke 2.9 V6 BiTurbo-benzinemotor heeft een leeggewicht van 1.524 kilogram en een verhouding gewicht/vermogen van 2,99 kg/pk. Die buitengewone resultaten werden gerealiseerd door het gebruik van koolstofvezel uit te breiden naar het dak, de motorkap, de frontsplitter, de achterklepspoiler en de zijdelingse inzetstukken in de schorten. Het gewicht van de Quadrifoglio-versie kan nog verder worden teruggedrongen met twee optionele onderdelen: koolstofkeramische remschijven en Sparco-kuipzetels met een achterstructuur uit koolstofvezel.

 

Opvallend Italiaans design

 

Zoals elke Alfa Romeo getuigt de nieuwe Giulia van een perfect evenwicht tussen erfgoed, snelheid en schoonheid, waardoor het merk de ultieme uitdrukking is van Italiaanse stijl. Hij heeft alle eigenschappen van de zuiverste Italiaanse stijl: onberispelijke proporties, eenvoud en een superieure oppervlakteafwerking voor een innovatief design dat trouw blijft aan de universeel erkende traditie.

 

De proporties steunen op de technische architectuur van de hele auto en vloeien er ook rechtstreeks uit voort, terwijl de stijl is opgebouwd rond de mechanische onderdelen. De nieuwe Giulia onderscheidt zich door zijn erg korte overhangen, zijn lange motorkap en zijn lange voorvleugels. Zijn naar achteren geschoven passagierscompartiment steunt op de aandrijfwielen en zijn gespierde achtervleugels geven duidelijk aan waar het vermogen wordt overgebracht naar de weg. Dit silhouet is te danken aan de achterwielaangedreven lay-out en de plaatsing van de motor en mechanische onderdelen, die tussen de twee assen staan om het gewicht beter in evenwicht te houden. Dat alles vertaalt zich in een royale wielbasis - de langste in dit segment - binnen een van de compactste koetswerken. In bovenaanzicht creëren deze proporties samen de dynamische vorm van een ellips. Bovendien stralen de afgeronde hoeken en omhullende stijlen snelheid uit en creëren ze een druppelvormig profiel dat doet denken aan dat van de Giulietta Sprint, een van de mooiste auto's ooit gebouwd.

 

Een tweede aspect van de Italiaanse stijl is 'eenvoud' of het vermogen om een van de meest complexe creatieve processen in de industrie te verhullen: het ontwerpen van een auto. De stijl moet dat lange en complexe proces namelijk verbergen onder een eenvoudige, natuurlijke lijn die de elegante vormgeving en geraffineerde Italiaanse smaak verfraait. Het Alfa Romeo-design werd altijd al uitgedrukt in zuivere, vloeiende trekken. Om die reden vat de nieuwe Giulia zijn sterke identiteit samen in enkele eenvoudige lijnen: een karakterlijn op de flanken die de deuren benadrukt en de handgrepen omvat, en natuurlijk de legendarische klaverbladneus, het meest befaamde en herkenbare stijlelement uit de autogeschiedenis.

 

Nog een kenmerk is kwaliteit, die zowel aangenaam oogt als aangenaam aanvoelt en die rijke, harmonieuze reflecties creëert in de volumes van de auto. Aan de buitenkant ziet de nieuwe Giulia er statig uit, als een grote kat die klaar staat om te springen. De nieuwe kleuren benadrukken dat silhouet: drie pastelkleuren (Wit, Zwart en Alfa Red) en acht metaalkleuren: Vulcano Zwart, Silverstone Grijs, Lipari Grijs, Stromboli Grijs, Vesuvio Grijs, Imola Titanium, Montecarlo Blauw en Monza Rood. Daarnaast zijn er nog twee exclusieve drielagige lakkleuren beschikbaar voor de Quadrifoglio-versie: Trofeo Wit en Competizione Rood.

 

Een essentieel aspect van het design van de nieuwe Giulia is zijn bestuurder. Het interieur van de auto concentreert zich op een zuivere en essentiële vorm van rijplezier: de aanwezigheid van niet-opdringerige technologie is zichtbaar tussen de instrumenten die rond de bestuurder draaien. De tunnel is diagonaal, het dashboard licht golvend en het stuurwiel - dat alle belangrijke bedieningselementen verenigt - is klein en eenvoudig, geschikt voor elke rijstijl. Het hele pakket wordt aangevuld met de fijnste materialen, gekozen om hun tactiele en visuele impact en zorgvuldig geassembleerd met de hand.

 

Gamma Belux

 

De Giulia is verkrijgbaar in drie uitvoeringen: Giulia, Super en Quadrifoglio. Er werden eveneens packs ontworpen op maat van de bedrijfswereld. De nieuwe Giulia zal verkrijgbaar zijn met vijf nieuwe motoren: 2,2-liter diesel met 136 pk, 150 pk en 180 pk met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische transmissie met 8 versnellingen en 2,9-liter V6 biturbo benzine van 510 pk gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak en vanaf juni ook met een automatische transmissie met 8 versnellingen. De prijzen starten vanaf € 31.990 incl. BTW voor de Alfa Romeo Giulia 2,2-liter turbodiesel met 136/150 pk. De CO2-waarden zijn extreem laag (99g/km) voor de versie 2,2 JTDm 180 pk ECO met automatische transmissie met 8 versnellingen.

 

Een authentieke Alfa Romeo

 

De nieuwe Giulia is de meest authentieke expressie van Alfa Romeo, met een opvallend Italiaans design, geavanceerde en innovatieve motoren, een perfecte gewichtsverdeling (50/50) met een buitengewone verhouding gewicht/vermogen, unieke technische oplossingen en achterwielaandrijving voor uitstekende prestaties, spanning en ontspanning. De klant stapt aan boord van de nieuwe Giulia en treedt binnen in een wereld waar hij of zij centraal staat. Elk detail werd ontworpen met het oog op de bestuurder.

 

Gamma

 

Voor de nieuwe Giulia zullen er drie uitvoeringsniveaus verkrijgbaar zijn. Deze zijn ontworpen om te beantwoorden aan alle behoeften en bieden voldoende mogelijkheden om elke wagen nog uit te breiden en te personaliseren. De meest opvallende standaarduitrusting op het instapmodel van de Giulia zijn nieuwe efficiënte actieve veiligheidssystemen zoals Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) en voetgangersherkenning, IBS (Integrated Brake System), Lane Departure Warning (LDW) en snelheidsregelaar. Ter afronding zijn er nog de esthetische en functionele kenmerken zoals 16'' lichtmetalen velgen, klimaatregeling met 2 temperatuurzones, Alfa DNA en AlfaTM Infotainment System met 6,5" Connect display. De Super-versie voegt daar nog exclusieve interne en externe functies aan toe zoals stoffen en lederen zetels en 17" lichtmetalen velgen.

 

De Quadrifoglio, het vlaggenschip van de reeks, is nog sportiever en verfijnder: met standaard sportzetels in leder en Alcantara, sportstuur met rode stop-startknop, interieuraccenten in koolstofvezels en aerodynamische buitenkenmerken. De BSM (Blind Spot Monitoring)-technologie en achteruitrijcamera, plus xenon-koplampen met AFS-technologie zorgen voor comfort en veiligheid. Andere opvallende functies zijn de technische versnellingen die speciaal zijn ontworpen om de dynamische prestaties te maximaliseren: het Active Aero Splitter-systeem, het trouwe remsysteem, de DNA Pro-selector met Race-modus die communiceert met het CDC (Chassis Domain Control)-systeem en Torque Vectoring.

 

Om de reeds rijkelijk uitgeruste basisversie van de Giulia nog verder te completeren, kan er gekozen worden voor het Luxury Pack (binnenkort beschikbaar), het Sport Pack, het Driver Assistance Pack (binnenkort beschikbaar) of het Business Pack.

 

Het Luxury Pack vult het uitrustingsniveau Super aan met leder en verwarmde "Pieno Fiore" zetels, een in "Pieno Fiore" leder afgewerkt dashboard, laterale chroomstrips, verwarmd stuur en 7,7'' TFT display.

 

Het Sport Pack is beschikbaar op de Super-versie en biedt een sportstuur met extra grip, aluminium accenten op het dashboard, op de centrale tunnel en de deurpanelen en bi-xenonkoplampen.

 

Het Driver Assistance Pack is verkrijgbaar op de versies Giulia en Super, en is een aanvulling op het standaard rijassistentiepack met achteruitrijcamera, inclusief grafische parkeerlijnen en de dodehoekassistent Blind Spot Monitoring (BSM). Het Business Pack is een aanvulling op de standaarduitrusting van de versies Giulia en Super met het 6,5" Connect Nav-systeem.

 

Giulia voor de bedrijfswereld

 

Voor fleetklanten en professionals werden twee specifieke packs ontworpen: het "Business Pack" met metaalkleur, 6,5'' navigatiesysteem en parkingsensoren (€1.990 incl. BTW) en het "Business Pack Plus" met daarbovenop leder zetels (€2.790 incl. BTW).

 

Brussel, 18 mei 2016